Wat is sponsoring?
Allereerst; wat is sponsoring nu precies? Door middel van sponsoring doe je een gift, of dat nu een geldbedrag of iets anders is, in ruil voor reclame of naamsbekendheid.
Voordelen
Betrokken zijn bij een evenement of verenging kan leuk zijn. Maar sponsoring heeft nog meer voordelen. Dit zijn de voordelen van sponsoring op een rijtje:
Goodwill
Goodwill wordt gezien als de meerwaarde van een onderneming. In de wereld van sponsoring en ZZP’ers vertalen we goodwill als het creëren van een vriendelijk imago rondom je merk.
Naamsbekendheid
Sponsoring kan je naamsbekendheid in een rap tempo vergroten. De naam en logo van het bedrijf kan op borden, kleding en allerlei plaatsen naar voren komen. Afhankelijk van wat je sponsort is je bereik ook groot.
Klantenwerving
Door het sponsoren van een vereniging kun je ook nieuwe klanten binden. Uit onderzoek is gebleken dat meer naamsbekendheid leidt tot meer klanten. Iemand die jou niet kent, zal nooit jouw klant worden. Daarom zorgt sponsoring naast naamsbekendheid ook voor klantwerving. Tenslotte kun je potentiële of bestaande klanten uitnodigen om mee te gaan naar wedstrijden of evenementen. Sponsoring geeft je dus ook veel mogelijkheden tot netwerking.
Fiscaal voordeel
Sponsoring kán fiscaal aftrekbaar zijn. Als jouw sponsoring is gedaan uit zakelijk belang, zijn de kosten aftrekbaar. Sponsoring wordt als zakelijk belang gezien wanneer het bijvoorbeeld jouw naamsbekendheid vergroot of zorgt voor regionale binding. Dan kan de BTW als voorbelasting worden afgetrokken in de omzetbelasting.
Bent u benieuwd naar de mogelijkheden, neem dan contact op via bestuur@dos58.nl en bespreken we onze potentiële samenwerking onder het genot van een drankje.
Copyright © Alle rechten voorbehouden